Stockholms Universitet Kungliga Tekniska Högskolan






PROGRAM

Förmiddag 08.30-12.00

 


08:30 Samling i Aula Magnas entré. Mackor och kaffe.
 
09:00 Välkomsttal av dagens moderator:
 

Kristian Luuk

Foto: Jenny Hallering/TV4

Kristian Luuk tog sin civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm 1991 med inriktningen "Marknadsföring, konsumentprodukter". Sedan dess har han jobbat med tidning, radio och tv och är för närvarande aktuell med programmet "Sen kväll med Luuk" på TV4.

 

09:10 Total relationsmarknadsföring: att se relationer, nätverk och interaktion som en helhet.
 

Evert Gummesson
Stockholms Universitet

  • Vad är relationsmarknadsföring?
  • Varför är relationsmarknadsföring framtidens marknadsföring?
  • Hur vet vi att relationsmarknadsföring lönar sig?
10:00 Vinn kriget om de lokala och globala kunderna. Så använder du Internet effektivast.
 

Göran Arvinius
DoubleClick

Med Internet kan du bygga image, öka kunskaperna om din produkt och sälja på samma gång. Internet kan bli din främsta vän i kampen om marknadsandelar. Men vad kan du egentligen göra på Internet? Vem når du? Hur passar Internet in i din övriga mediemix, och hur kommunicerar du smartast?

10:40 Fikapaus
11:10 Kundmakt - på Internet sitter kunden i förarsätet - hur får vi dem att parkera hos oss?
 

Ylva Kassander
Adaptive Performance

Den nya nätekonomin förskjuter makten till kunderna. Spelreglerna förändras och bara de företag som inser och anpassar verksamheten till dessa kan gå starka in i nästa årtusende.

12:10 Lunchbuffé

 

 

 

Eftermiddag 13.00-17.00

13:00 How is E-commerce automated?
 

Richard Gatarski
Business Art Technology AB

A quick background and overview of how E-commerce is beeing automated in many different areas. I conceptualize this development as Artificial Market Action. A case with artificial message design in advertising examplifies the new possibilities.

13:15 Generative Design Systems - "Consumer as Designer"
 

Michael S. Pontecorvo
R. Neal Elzenga

Emergent Design, USA

An overview of generative design systems and their application to physical and digital design domains. This will include a discussion of applying such design systems to a "Consumer as Designer" product development model, and the experimental nature of the dialog between the consumer and designer that such a model supports. This work will be related to the consumer optimization of information and products.

14:10 De nya öppna medierna har kommit för att stanna!
 

Oscar Bjers
Icon Medialab

Historiska cykler kan igenkännas i dagens utveckling inom IT/Media. Vi ser just nu en av de största marknadmässiga innovationerna sedan marknadsekonomin startade. Hur detta formas samt revolutionerar kraven på företags organisationer och möjligheter att förändra och förädla sitt kärnerbjudande kommer Oscar Bjers att tala om.

15:00 Fikapaus
15:20 Reklam är inte att sälja, utan att skapa efterfrågan.
 

Andreas Rosenlew
Lowe Brindfors reklambyrå

Reklam är inte ett isolerat konkurrensmedel utan måste fungera som en intergrerad del i ett större sammanhang. Långsiktiga reklamkoncept och distinkta reklamspråk som en viktig del i varumärkesbyggande. Internet är ett tillägg till, inte ett substitut för reklam i massmedia.

16:00 Affärsmöjligheter med ny teknik
 

Johan Wall
Net Solutions

Internet möjliggör helt nya sätt att kommunicera och kommer att i grunden förändra hur vi gör affärer, som producent, mellanled och konsument. Johan presenterar bland annat hur Internet för fram one-2-one marketing och elektroniska auktioner på en global men samtidigt lokal marknad.

16:40 Avslutningsanförande av Kristian Luuk.

 


Sidansvariga: srkb2000.www@e.kth.se