Emissionen Nr 2 2003: Humorlådan

Skänk ett skämt

Om du ger oss ett skämt, lovar vi att fler än du kommer att dela glädjen.

[Bild]

Figur 1. Elektriker som övar på sitt mantra.

[Bild]

Humorladan

Humorladan är ett samlande forum för humor, gyckel, sånger och irriga idéer på Elektrosektionen. Humorladan är en del av Elogen, Elektros spexförening.

Vi träffas ungefär en gång i månaden och irrar fram nya upptåg och idéer. Vi finslipar gyckel och vi passar samtidigt på att umgås och roa varandra. Vi vet att Elektrosektionen myllrar av humor och vi vill ge plats för alla att exempelvis få utveckla sina ordvitsar till fantastiska sketcher eller hitta en munter publik till sina nyskrivna sånger. Är du intresserad av att vara med eller vill du lämna bidrag och idéer, så når du oss på <Humorladan@yahoogroups.com>

Veckans ord

Dyselektriker – en person som har svårt att koppla.

Efterlyses: Banjoskämt

Kan du komma på skämt om det fördomsbesudlade musikinstrumentet banjo? Försök vara nyskapande och sno inte några gamla skämt från internet! Skicka dem sedan till <Humorladan@yahoogroups.com> Bästa bidraget premieras.

Veckans lista: De bästa matematikskämten

1. (NY) Forskarna på matematikinstitutionen söker efter den heliga Integraalen.
  2. (1) Vet du vad som är vitt och kladdigt och finns i Beta? Pythagoras sats.
  3. (NY) Efter en massa dividerande på matematikinstitutionen blev det till slut tillåtet att plussa på tentorna.
  4. (2) Matteläraren hos tandläkaren: Roten ur.
  5. (8) Eleverna är ovanligt tysta idag. Ja, de räknar diskret matematik.
  6. (6) På rasten läste vi Taylorserien.
  7. (4) Matematiker tror inte på Darwins evolutionsteorier. De tror på Maclaurinutvecklingen.

(Inom parentes anges föregående veckas placering)

Elogen genom Humorladan
Tecknade gjorde Fredrik

Emissionen är Konglig Elektrosektionens tidning vid KTH.

Valid

W3C html, W3C css, WAI aaa.