Emissionen Nr 2 2001

SquVALp

Vem kan segla förutan båt???

Traditionsenligt arrangeras i år SquVALp vid Smedsuddsbadet i Rålambshovsparken. SquVALp är världens största karneval på vatten och arrangeras de år det inte är Quarneval (nästa gång 2002). Starten till detta otroligt roliga skådespel sker kl.14.08 efter en hel dag med spikande, sågande, slipande, skojande och (självklart!) solande.

Vad är ett bra ekipage?

Eftersom SquVALp är en uppvisning i uppfinningsrikedom och spexande är det viktiga inte att vara snabbast runt banan utan att ge publiken ett gott skratt och ett trevligt minne. Alldeles oootroligt finfina priser kommer av SquVALpstaben delas ut på efterfesten till det bidrag som bäst lyckas med detta i klasserna Bästa Tekniska Lösning samt Spexigaste Ekipage. (Det kan tilläggas att lantmätare har haft stora framgångar i dessa grenar.) Så för att ha så bra chans som möjligt till en plats i flottan bör varje lag tänka ut ett finurligt och originellt tema till sitt bidrag ...

SLUTFEST!

Är SquVALp slut när alla farkoster kommit iland? NEJ. Inte skulle väl Stockholms studenter missa ett så ypperligt tillfälle som detta att ha fest. SquVALps stora slutfest brakar igång på kvällen efter att alla farkoster säkert kommit iland och håller på tills ingen längre orkar stå på benen. Att gå på denna enorma fest med deltagare från alla Stockholms högskolor är vårens stora händelse och festen är öppen för alla de som på något vis deltagit i SquVALp.

Hur kommer jag med?

Den 20 mars kl 23.58 är sista chansen för att lämna in ansökan med bidrag. Blanketter finns att hämta på vår hemsida, www.squVALp.nu och de går bra att lämna på Q-rummet (mitt emot biljardbordet på tredje våningen) eller i Kårpuben kvällstid.

De bidrag som sedan kommer med presenteras på Presentationspuben på Nymble den 30 mars.

Har du frågor går det bra att ringa till Q-rummet på 08-10 20 18 eller kontakta Betty Hedman och Martin Nygren på <pr@squvalp.nu>

Emissionen är Konglig Elektrosektionens tidning vid KTH.

Valid

W3C html, W3C css, WAI aaa.