Emissionen Nr 6 2001: Ledare


Lite service och vänlighet?

Ja, tack!

[Bild]

Varför är det så sällan man möts av vänlighet och serviceanda nu för tiden? Vad hände med kunden har alltid rätt? Det är ju knappt man vågar sig fram till kassan ibland när man ska handla, för akta dig om du råkar störa expediten! Hon kanske har ett viktigt samtal med sin väninna just nu och då kan du ju inte komma och störa hur som helst!?!

Jag förstår inte, det är ju faktiskt kunden som ser till att butiken går runt. Det är ju egentligen inga extrema saker jag efterfrågar, ett tack och kanske ett leende. Det ger ju så mycket. Hur mycket trevligare är det inte att äta lunch i Quantum där man blir vänligt bemött istället för att gå till kåren och nästan bli utskälld för man har fräckheten att besvära kökspersonalen där?

Med tanke på det kapitalistiska samhälle vi lever i är det konstigt att inte fler har kommit på vilken konkurrensfördel man får bara genom att ha trevlig personal. Det är ju en ganska enkel grej att förbättra, egentligen. Händer det så kan till och med jag tänka mig att bli en riktigt snäll och trevlig kund tillbaka, för sådana växer kanske inte heller på träd, eller?

Camilla


Emissionen är Konglig Elektrosektionens tidning vid KTH.

Valid

W3C html, W3C css, WAI aaa.